Vier trucs om de verkoop- en conversiepercentages op TikTok en e-commerce te verhogen

Het valt niet te ontkennen dat we ons in het TikTok-tijdperk bevinden. Sinds het debuut in 2016 heeft TikTok een revolutie teweeggebracht in sociale media en heeft het wereldwijd gebruikers aangetrokken. Met alleen al in 2022 3 miljard downloads en 672 miljoen downloads, telt het momenteel 50 miljoen dagelijkse actieve gebruikers.

Nu TikTok er is om te blijven, beginnen bedrijven gebruik te maken van het marketingpotentieel. Hier zijn vier populaire tactieken die bedrijven kunnen gebruiken om de verkoop- en conversiepercentages te verhogen.

De kracht van TikTok en e-commerce

Om een impact te hebben op TikTok, moet inhoud intrigerend, onderhoudend en informatief zijn over producten of diensten. Dit bouwt relaties op met klanten die vertrouwen winnen in een merk door visueel aantrekkelijke berichten van vertegenwoordigers te zien.

Voor optimaal succes in e-commerce is het belangrijk om je te concentreren op het bereiken van bestaande volgers via livestreams, video-opnamen of leuke filters. Hoe interactiever en herkenbaarder uw pagina is, hoe meer barrières tussen bedrijven en consumenten worden weggenomen, waardoor ze rechtstreeks met elkaar kunnen communiceren en de verkoop- of conversiepercentages voor online winkels worden verhoogd via directe aankopen in het beschrijvingsvak of in de profielbiografie van een bericht.

Trick One — Gebruik de 'Yellow Basket'-functie

De 'Yellow Basket'-functie binnen TikTok is een krachtig hulpmiddel voor online retailers om de verkoop omhoog te schieten en de conversiepercentages voor hun e-commerce winkels te verbeteren. Bedrijven kunnen kijkers rechtstreeks doorverwijzen naar de betaalpagina in plaats van meerdere stappen te doorlopen voordat ze een aankoop doen.

Door gebruik te maken van reclamecampagnes en de Yellow Basket-functie kunnen bedrijven carrousels maken en aanpassen en collecties toevoegen met items zoals relevante kleding, elektronische gadgets of andere aantrekkelijke aanbiedingen. Dit, in combinatie met creatievelingen die een sterke oproep tot actie hebben, vergroot de kans dat klanten aankopen doen op uw website.

Truc Two — Voer TikTok-advertenties en -uitdagingen uit

Advertenties op TikTok bieden videomateriaal van hoge kwaliteit met aantrekkelijke eindschermen die een visueel aantrekkelijke ervaring voor de kijkers creëren. Je kunt je richten op interesses en onderwerpen, apparaattype, locatie, leeftijd en geslacht, zodat je advertenties gericht zijn op de meest relevante gebruikers voor een succesvolle conversie.

Statistieken zoals het conversiepercentage van aankopen en het voltooien van video's zijn essentieel voor het beoordelen van het succes van een advertentie op TikTok, zodat je KPI's kunt definiëren voor grootschalige campagnes. Verdere invloed wordt verkregen via hashtags, zoals blijkt uit de op uitdagingen gerichte merkcampagnes die viraal gaan, waardoor de betrokkenheid toeneemt omdat gebruikers een tastbare manier hebben om met uw merk te communiceren.

Influencers op het platform hebben een aanzienlijk bereik en kunnen merken vaak direct op een boeiendere manier onder de aandacht brengen dan traditionele advertenties. Als je op zoek bent naar een influencer om in te huren, zorg er dan voor dat ze het product begrijpen, passen bij je doelgroep, een gevestigde aanwezigheid hebben en aansluiten bij je merkwaarden.

Naast het creëren van uitzonderlijke content, zijn hardloopwedstrijden en weggeefacties ook effectief om de verkoop te stimuleren. Deze verschuiving van productgerichte campagnes naar klantgerichte campagnes zorgt ervoor dat klanten zich gewaardeerd voelen, waardoor de loyaliteit toeneemt en het aantal conversies toeneemt.

Door al deze stappen te volgen, kunnen bedrijven meer betrokkenheid en zichtbaarheid van producten op het platform krijgen, wat uiteindelijk leidt tot hogere conversiepercentages voor hun online winkels.